Thursday 25 September 2014

Sukan Sekolah …

Bila cerita bab sukan kat sekolah ni, terimbas-imbas balik masa belajar dulu…aku ni takder la aktif mana pun…kalau bab sukan, aku surrender…kalu masuk pun, mesti sebab terpaksa…akak tak suka peluh2 ni..(libas2 tudung..)..ada gak la 2 ke 3 jenis sukan aku masuk, tapi takat masuk jer la..takder apa yg nak dibanggakan pun…huhuhu…

Tapi laki aku lain…dia memang seorang yang aktif…(kata diaa..)..dulu laki aku ni wakil sekolah dalam silat olahraga, bola sepak and etc…malas aku nak listkan kat sini…yg penting dia mmg budak sukan la…So, tu la sedikit sebanyak cerita fasal sukan2 ni….

Punya la panjang kan intro aku…sebenarnya, aku nak citer fasal sukan sekolah anak aku Syafiq…kejadian berlaku semalam…aku n laki aku pegi la sekolah dia, kengkonon datang untuk bagi moral support…ada jugaklah mak pak budak2 lain yg datang, tapi tak ramai mana pun…maybe, sebab pihak sekolah buat hari sekolah, so mungkin mereka tak dapat datang…(Pandai2 jer buat rumusan sendiri kannn..)

Syafiq ni aku tengok dia ni kalau bab lari-lari, sepak2 bola mmg terer… (nama pun anak lelaki..)aku rasa dia ikut bapak dia la….bagus la tu kan..karang ikut aku, apa hal plakkk…so, semalam aku ngan laki aku pegi la sekolah dia..nak tgk dia bersukan…sukan budak2 Pra sekolah ni takder la susah mana pun..sesuai la dengan tahap dia orang kan…aku tgk dia happy la…n aku sudah semestinya mak paling over, siap jerit-jerit kat tepi suh anak aku lari cepat2…haruss la aku nak anak aku menang kan...

Masa Syafiq dok tengah lari2 tue, aku pun dok la terjerit2 kat tepi..”Syafiiqqq…cepat..cepat….”…bila dia toleh and nampak aku dok jerit-jerit cam mat lampir kat tepi, trus jatuh terduduk ko...bukan sekali tapi dua kali okey..laki aku kata, aku buat Syafiq hilang fokus…kuang jaq….tak per nak, mak beralih la…

 
Kumpulan Syafiq sebelah Kiri...

Izz' Zayanni

Kumpulan Pra Sekolah...


Mak Pak budak2  yang datang bagi moral support....

Tapi dalam dok seronok2 tu, aku dok perati anak aku ni rapat ngan sorang budak perempuan ni..siap main pok-pok amai…borak2, gelak2…main2 bunga..aku dah…apahal ko ni nak?!!!!!!...nak tergelak pun ada…dia boleh duk borak berdua jer…aku suh laki aku tengok, senyum2 mamat tu…bukan apa, anak laki aku sorang ni kalau dengan perempuan mmg pemalu…tapi tak sangka, kat sekolah..wahhhhhh, kemain terer ko bang….aku cakap ngan laki aku…pandai anak kita cari menantu tok kita kan…korang nak tau apa laki aku cakap?..dia kata aku TEBIATTT…hahahahaha…
 
Nampak tak?!!!...2 budak kat belah hujung sana...
 
Takper, aku close up skit...tengok tu..orang lain dok sibuk tgk sukan..dia berdua leh main pok-pok amai..
Pagi tadi, aku hantar Syafiq pegi sekolah..aku tengok budak perempuan ni ngan kawan2 dia ada kat pintu masuk kelas..dia nampak jer anak aku, trus dia cakap…”Yey..Syafiq dah Sampai…” Aku tengok anak aku ni dok senyum2…eh..eh..eh..ewahhh…sebelum aku gerak, aku tunggu la Syafiq ni masuk kelas dulu...boleh ko, diorang jalan beriringan berdua, masuk kelas sama-sama..hahahaha…comellll sgt…bila teringat benda ni, nak tergelak pun ada…takper la, budak2 ni bukannya tau apa-apa pun…bagi dia orang, ni adalah fasa untuk mereka berkawan….insya-Allah, akan cuba didik anak2 tuk jadi yang terbaikkkkk…amin…

With Love


-Dee-





No comments:

Post a Comment