Wednesday 16 July 2014

Berbaik-baik sudah....

Alhamdullillah...akak Kiki dah pun minta maaf pada Uncle Sim...haaa... kan bagus gitew...baru sebentar tadi aku dengar perbualan telefon mereka berdua di radio Era....hmmmm....sedikit sebanyak, as a Muslim, aku terkesan juga dengan apa yang dikatakan oleh Uncle Sim...he is such a kind hearted person...

Ini adalah apa yang Uncle Sim cakap.."Agama saya mengajar saya untuk saling hormat menghormati..."  Yes....as humans we are taught to respect each other...semua agama mengajar yang elok-elok...semua bangsa akan hidup aman jika masing-masing saling hormat menghormati......

Moga ini akan menjadi pengajaran pada kita semua..not to akak Kiki sahaja...tetapi semua pengguna jalan raya....tak perlu jadi pembuli...terlajak perahu boleh undur..terlajak kata...semua kena tempias...bukan diri sendiri..tetapi keluarga kita juga...kesian kat mak pak kita...mereka ajar yang baik-baik untuk anak-anak..tetapi dek kerana perangai  yang jelek ni...mak pak disangkut pautkan sekali......

Peringatan untuk aku jugak....

Love


Dee

No comments:

Post a Comment