Monday 28 October 2013

Diet OOO Diet…



Salam peeps…

Aku nak bagi tahu kat hangpa semua, mulai hari ini aku akan berdiet (korang kesah ker?)hikhikhikhik…tak kira, cheq nak bagi tau gak kat hangpa semua…hihikhikhikhikik....aku tak mo makan nasik2 lagi dah..aku makan lauk ja skang ni..(leh cayer ker)…Sila percaya key….gigih ni..

Kalu korang nak tau sebelum ni aku pernah mempunyai berat 85kg ok…dengan ketinggian aku hanya 167 cm ni…aku telah mencapai tahap obes dengan jayanye yer kengkawan…

Aku ni dah bermacam-macam barang guna..dari korset yang mahal harga beribu2 sampailah korset yang regernyer cume RM30 pun ada…yes…naik senak perut ku…nak kurus punya fasal…sanggup ni beli memacam…(tapi hampesh)…tapi tidak membantu sgt la….tak cukup ngan korset..aku mkn macam2 benda tuk kurus ni..ada la turun skit..dari berat 85 kg turun ke 75kg…tapi BMI aku masih mencatat aku dalam kategori obes lagi..huhuhu…seksa ok nak kurus…

So, ada kawan aku sajes berdiet dengan cara Atkins…tolak sumer karbohidrat….more to protein…yes, aku tau agak susah untuk penggemar nasik, roti dan donut macam aku ni nak guna cara berdiet Atkins ni….So, aku improvise skit la..(spekang pulok doh)…aku mmg tolak 100% nasik dalam hidup aku skang ni..(in sha Allah)…aku amik protein ngan buah2an…walaupun dalam diet Atkin tak boleh amik buah..tapi aku tak kira..aku kena amik gak buah..sebab apa aku tak tau…yang aku tau aku mesti makan buah…especially nanas..aku kalu makan nanas…aku cepat kenyang…hikhikhikhihikhik..so, tetiap hari aku melantak nanas…hikhikhikhikhikhikhik….

Selain dari berdiet..aku ada gak tetiap petang lepas office hour gi jogging kat taman tasik kat area tempat aku…dapat dalam 3 ke 4 round..kira ok la kan…

So, skang ni aku tunggu satu minggu..nak tengok ada tak berat aku turun…at least 500gm pun ok la..aku tak nak la turun sampai berkilo2 dalam satu minggu..aku rasa diet camtue tak sihat la..(bagi aku la yer..bagi korang aku tak tau…)…nnti badan aku hilang energy…lembik semacam…takmo2…aku try cara ni dulu…at least aku tolak karbo kan..kan..kan..

Wish me luck yer kengkawan…

-Love-


No comments:

Post a Comment