Monday 28 October 2013

Dilema Anak-anak....


Salam peeps…

Sejak anak-anak dah mula membesar ni, bermacam-macam kerenah yang aku tengok…Kadang-kadang rasa geram sgt ngan perangai dua beradik ni..kadang-kadang rasa seronok gak..kalu tak sunyi jer rumah tangga I uollss…

Pernah tak korang berhadapan dengan anak-anak yang kalu dah start tengok 1 kartun tue, dia akan tengok jer kartun tue..siap tahu jam bila, pukui brapa habish…adoilaa…kalu ada, adakah kita senasib?...huhuhuhu..

Sebelum ni anak2 aku tak boleh tak tengok cerita kartun Mickey..tiap2 hari mesti tengok Mickey…pastu, bosan tengok Mickey, depa tukar pulak channel…Tengok kartun Oggy and The Cockroaches...yang ni mmg tak bleh blah..dia bleh tahu lepas citer Oggy, ada Fin and Ferbs..pastu Gumball pastu ulang balik citer Oggy…kesudahannya, setiap malam aku tengok citer yang sama…Bebudak ni punyer fanatik ngan Oggy ni, siap hafal lagu intro kartun ni…korang tau tak lagu nyer camana?...alaaa…yang mula2 start tue…aku nak nyanyi tak leh pulok…korang bukannyer boleh dengar pun…huahuahuahua

Pastu, tak cukup ngan Oggy…baru2 ni kan keluar citer Pacific Rim…dahhh…kemaruk citer robot ni pulak..tiap2 malam mesti ulang sampai 2 ke 3 kali…tak meroyan ko…orang lain dok sibuk tengok drama Melayu yang best2 kat astro tue…aku dok layan pacific rim tiap2 malam…wawawawawawawa….buasir mata aku tengok….kalu tak dibagi, dia boleh buat drama Hindustan…siap golek2…volume suara tak usah citer la kan..confirm jiran jemuran (ada ke ayat tue?) fikir aku ni kaki pukul anak…walhal…berebut remote control je kot…(bulehhh…mak tak nak kalah ngan anak)…

So, kalu korang tanya aku citer2 Melayu kat tivi…berita terkini ker…kompom aku lambat skit jawab….sebab aku tak tau...huhuhu…sadis ok..tak tau apa2 fasal citer best kat tivi..


Korang pernah alami tak benda2 cenggini?...hadoiii…


-Love-


No comments:

Post a Comment