Monday 18 August 2014

Hari Raya

Orang dah jenuh dah cerita fasal sambutan hari raya..aku baru terhegeh-hegeh nak kongsi..huhuhu…
so, far tahun ni, sambutan tak berapa sangatlah..tak tahu nak cakap macam mana..tapi memang kurang ummpphh gitew…adik aku si angah tak ada..dia beraya belah suami dia kat Perlis...so yang tinggal hanya kami tiga beradik yang dapat jumpa kejap-kejap sebab lepas tue kita orang dah gerak nak ke tempat lain..

Tahun ni, raya pertama aku satu famili pergi ziarah kubur arwah abang ipar aku kat Lukut, pastu gerak gi rumah mak aku pulak..dah makan-makan, mintak ampun minta maap, terus gerak gi ziarah kubur arwah wan pulak kat Sungai Rotan…kemudian, lebih kurang dalam pukul 1.30 tgh, barulah kitorang gerak gi umah mak metua aku di Mambau..disebabkan kepenatan dan kebetulan hari tue, cuaca amatlah panas..(ahkak kan tak leh panas2 ni..)…lepas makan sup tulang marveles mak metua, trus pitam dan zzzzzzzzzz…..huhuhuhu…


Hari raya kedua lepak rumah lagi..kakak ipar nak datang beraya..so, hari raya kedua adalah hari melepak kat rumah sajork..hari raya ketiga barulah kami gerak ke Muar, kampung belah mak aku…kami balik hari jer…hari raya keempat sampai laaa habis cuti, aku duk umah jer tunggu tetamu datang…tahun ni macam malas nak gi beraya…ada la 2 ke 3 buah rumah pergi…itu pun, rumah kawan2 yang betul2 rapat jer…..

Gambar hari raya tahun ni pun tak banyak….pemalas betul tau..

Mak & Ayah

Atok & Nenak bersama Cucu2..

Tuan Rumah Kedaung

Ngan anak2...(gambar guna handphone murah yooo..)

Part of my family

Tuan rumah & adik bongsu

Selpot 

Nak ke Muar.....melebor senyum...bertambah kembong pipi...

On da way nak ke Muar, sepanjang jalan adalah hujan...

Tetamu yang datang..


Ke Kolo Pilah....ada 2 buah rumah nak poie haa..
Kebanyakkan gambar yang ditangkap adalah didalam kereta....
Nampak sangatkan pemalasnya...

With Love
-Dee-

No comments:

Post a Comment