Sunday 10 April 2016

Mengandung lagiiiii!!

Sebelum ni aku ada cerita pasal aku mengandung kali ke-6 tetapi takder rezeki dan aku gugur pada bulan 12, 2014.  Sedih tu usah citerla kann......Tapi, nak dijadikan cerita tak lama lepas tue, aku rasa lain macam dengan diri aku...rasa letih yang amat...cepat ngantuk...cepat marah...sensitif tak tentu pasal..pantang ada peluang, cepat aje aku ngular..kawan office aku dah perasan..dia ada cakap, "ntah2 ko ni ngandung lagi kot Dee."  Cepat2 aku cakap, "Tak kooootttttttt"...hihi...tapi dalam hati terdetik jugak...buatnyer betolllll...macam mana?....

Nak dijadikan cerita, bulan satu aku tak peyoddd...alamakkk..biaq betul..aku tunggu lagi 2 minggu...pun tak datang peyod ni...suspennn jap..tekak dah mula loya2...takkan cepatt sangattt..aku tak puas hati, trus beli UPT senyap2..pagi esoknya aku check..SAH!! aku  ngandung...2 line merah menyala...waaaaawaaa....Allah Maha penyayang..dia bagi aku rezeki dalam masa yang singkat....amin..air mata keluar..tak tau nak cakap apa...kluar bilik air, trus tunjuk kat suami..dia pun terkejut..dia pandang aku...aku pandang dia..pastu dia pandang balik kat menda alah tue..ko tau apa dia cakap..."SUBUR NYER"...hahahahaha.....mengongg.....

So, bermula la sekali lagi rutin ibu mengandung...pagi2 muntah...start dari bangun pagi sampai la pukul 10 pagi..pastu, membuta sampai ke petang...kat office memang aku slalu ngular...tak pedulik dahhh...asal ada peluang bos pegi open court, aku pun trus gi bilik member tumpang tido...wakakakaka...buruk betul perangai SU..nak buat macam mana buatan orang kannn....salahkan Nizam..


Mengandung kali ni, alhamdullillah slip disk aku tak terasa sangat...tak macam mengandung yang lepas2...sakit pinggang boleh dikatakan hampir tiada...TETAPI....Allah S.W.T.  duga aku dengan penyakit baru..Hyperthyroid dan tekanan HB rendah..patut la letih lain macam..tangan siap menggigil macam orang tak cukup makan..memang masa aku mengandung kali ni, berat badan aku memang susut...bayangkan, bulan 1 berat aku 85 kg...lepas dua bulan berat aku turun jadi 79 kg...cepat rasa nak marah..pantang silap sikit, memang mengamuk la aku...cepat rasa sedih....hati berdebar-debar...Tiap2 hari aku duk cakap dengan diri...Allah nak uji...Allah nak tgk aku kuat atau takk...apa yang penting anak dalam perut sihat.....Allhamdullillah...sepanjang mengandung kali ni, aku cukup bersyukur sebab Allah S.W.T. banyak bantu aku...suami dan anak2 banyak beri semangat untuk aku...yelahhh..ragam orang mengandung ni macam2 kan...dengan sikap pemarah aku...dengan penyedihnya lagi...seb baik Nizam banyak bersabar...kalu tidak botak paler...wuhihihi...

Nanti aku citer pasal pengalaman aku kena Hyperthyroid yer...nak sambung buat keje...

With Love

-Dee-

No comments:

Post a Comment