Sunday 9 March 2014

Ibu...kenapa ibu tak sama dengan 'Dia'?...huhuhu

Ha kau, dah lama tak update, sekali update ko..sampai 3 kali...hahahaa....

Sebenarnya, aku teringat dekat anak aku Syafiq...semalam, masa tengah tolong dia buat kerja sekolah, aku ada la buat skit pop kuiz...aku bagi perkataan atau gambar, suruh dia eja...nak tengok, dia boleh tangkap tak...alhamdullillah...semakin maju...syukur....

Masa tgh sibuk dok buat ulang kaji tue...aku tunjuk la gambar orang utan...

Ibu:  Syafiq, ini gambar apa?
Syafiq:  Orang Utan bu..
Ibu:  Bagussssss...cuba eja...
Syafiq: (Mengeja dengan jayanya)...


lepas jer dia jawab soalan pop kuiz aku tue....dia pulak bagi aku soklan cepumas...

Syafiq:  Ibu, nape nama monyet ni Orang Utan?
Ibu:  Sebab dia macam orang, cuba Syafiq tgk tangan dia..muka dia..ada iras2 manusia kann....tapi dia tak sama macam kita...dia jenis monyet...(cenggitula lebih kurang jawapan aku).
Syafiq:  Oooooooooooooooo......(macam faham jer).....Habis tue, naper badan Ibu tak der bulu macam dia?
Ibu:  gulp....

Laki aku dengar, terus gelak macam org meroyan...kuang jaq sgtttttt.....takper2.......sabar yer Dee...

Apa pandang2....

With Love


Dee

No comments:

Post a Comment